کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: زیارت عامل جهش‌دهنده ابعاد اقتصادی مشهد است

  • کد خبر: ۱۱۱۷۰۰
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
استاندار خراسان رضوی: زیارت عامل جهش‌دهنده ابعاد اقتصادی مشهد است
استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری تحت فرهنگ رضوی قرار گرفته‌ایم و اعتقاد ما این است که زیارت یک عامل جهش‌دهنده در ابعاد اقتصادی مشهد است.

گروه فرهنگ رضوی | شهرآرانیوز؛ یعقوبعلی نظری در در اختتامیه نخستین جشنوراه تولیدات رادیویی زیارت اظهار کرد: بزرگ‌ترین افتخار ما خدمت به زائر امام رضا (ع) است. هیچ کس حاضر نیست این مدال افتخار را با عنوان دیگری عوض کند، لذا فلسفه وجودی مسئولین در این استان همین موضوع است.

وی افزود: وجود امام رضا (ع) به عنوان یک منبع پر فیض در تمام عرصه‌ها قابل استفاده است که وسیله این استفاده زیارت است. اگر بتوانیم به اشکال مختلف زمینه زیارت را چه به صورت کمی و چه به صورت کیفی فراهم کنیم باعث یک اثربخشی فرهنگی، اجتماعی، روانی و اقتصادی در میان زائران و مجاوران مشهدی شده‌ایم.

استاندار خراسان رضوی گفت: آنچه امروز در دستور کار استان قرار دارد بهره‌برداری از ظرفیت معنوی زیارت است؛ لذا در ایجاد یک زیارت آسان و سریع تاکید داریم و معتقدیم که اگر در این مسیر گام برداریم، سایر عرصه‌ها نیز رونق پیدا خواهد کرد.

نظری ادامه داد: در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز تحت فرهنگ رضوی قرار گرفته‌ایم و اعتقاد ما این است که زیارت یک عامل جهش‌دهنده در ابعاد اقتصادی مشهد است.

وی بیان کرد: زیارت آسان با هروسیله‌ای از جمله رادیو و تلویزیون به لحاظ کیفی و از راه دور محقق خواهد شد و توسعه این موضوع به عنوان مهم‌ترین رویکرد استان در تمام عرصه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: آمادگی این را داریم تا به کمک رادیو و تلویزیون زیارت در متن و بطن زندگی مردم موضوعیت پیدا کند. می‌خواهیم هر فردی از راه دور با هر ابزاری که در اختیار دارد با امام (ع) ارتباط برقرار کند. در واقع زیارت در زندگی روزمره مردم رسوخ کرده و ارتباط مستمری با امام رضا (ع) داشته باشند.

نظری بیان کرد: مسیری که از طریق رادیو و تلویزیون فراهم می‌شود مسیر دل‌ها و تشرف است. قطعا پوشش‌های رادیویی می‌تواند کیفیت زیارت را برای زائرانی که به لحاظ فیزیکی در حال نزدیک شدن به مشهد هستند، ارتقا دهد؛ لذا از این طریق می‌توان موضوع زیارت زائران از مبدا تا مبدا را بیشتر مورد توجه قرار داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->